برق را می توان از منابع مختلفی تولید کرد. بنابراین، بیشترین درجه انعطاف پذیری انرژی را می دهد . [106]
بهره وری انرژی [ ویرایش ]
راندمان EV " تانک به چرخ " حدود سه ضریب بیشتر از خودروهای موتور احتراق داخلی است. [104] برخلاف موتورهای احتراق داخلی که در حالت بیکار سوخت مصرف می کنند، در حالی که وسیله نقلیه ساکن است، انرژی مصرف نمی شود. با این حال، با نگاهی به راندمان خودروهای برقی، مجموع انتشار گازهای گلخانهای آنها، در حالی که هنوز کمتر است، [توضیحات لازم] به بنزین یا گازوئیل کارآمد در بیشتر کشورهایی که تولید برق متکی به سوختهای فسیلی است، نزدیکتر است . [107] [108]
راندمان چرخش خوب خودروهای برقی کمتر به خود خودرو و بیشتر به روش تولید برق مربوط می شود. اگر تولید برق از سوختهای فسیلی به انرژیهای تجدیدپذیر مانند نیروی باد، نیروی جزر و مد، انرژی خورشیدی و انرژی هستهای تغییر یابد، یک خودروی الکتریکی خاص فوراً دو برابر کارآمدتر میشود. بنابراین، هنگامی که به "خوب به چرخ" اشاره می شود، بحث دیگر در مورد وسیله نقلیه نیست، بلکه در مورد کل زیرساخت تامین انرژی است - در مورد سوخت های فسیلی، این باید شامل انرژی صرف شده برای اکتشاف، معدن، پالایش، و توزیع
تجزیه و تحلیل چرخه عمر خودروهای الکتریکی نشان میدهد که حتی زمانی که با کربن فشردهترین برق در اروپا کار میکنند، گازهای گلخانهای کمتری نسبت به خودروهای دیزلی معمولی منتشر میکنند. [109]
هزینه کل [ ویرایش ]
از سال 2021، قیمت خرید یک خودروی برقی اغلب بیشتر است، اما هزینه کل مالکیت یک خودروی الکتریکی بسته به موقعیت مکانی [110] و مسافت طی شده در سال، بسیار متفاوت است: [111] در بخشهایی از جهان که سوختهای فسیلی یارانه میگیرند، هزینه چرخه عمر وسایل نقلیه دیزلی یا گازسوز گاهی کمتر از یک EV قابل مقایسه است. [112]
محدوده
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "1top-oldtattoo-2" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to 1top-oldtattoo-2+unsubscribe@googlegroups.com.
To view this discussion on the web visit https://groups.google.com/d/msgid/1top-oldtattoo-2/CAEXU47VwtKboU%2BukohMp6-73J3yzmhBsyCvgFYa639VSzzARQQ%40mail.gmail.com.
No comments:
Post a Comment